اما اينکه کدام يک از قلمروهاي سهگانه را در ابتدا بخوانيد، خود بسيار مهم و تعيينکننده است.
روش رايجي که تاکنون براي اين درس توسط افراد غير متخصص در مشاوره توصيه ميشود، به اين ترتيب است:
ابتدا واژگان و معني لغت، سپس آرايههاي ادبي و زبان فارسي که بخشهاي يادگيري اين درس هستند، و در نهايت قرابت معنايي که بخش تمريني-مهارتي است همراه با حفظيترين بخش اين درس يعني تاريخ ادبيات خوانده شود. (البته شايد با کمي پس و پيش)
ميبينيد که در اين روش، خبري از قلمرو خواني نيست و هيچ تناسبي با مطالب و اهداف کتاب درسي ندارد.
قسمت فاجع? اين روش، اين است که اساس آن بر «حفظي خواندن و حفظ کردن» فارسي است!
درباره این سایت